De måste ha fått sig ett gott skratt ståendes där bakom mig i regnet




I måndags efter skolan gick jag en sväng på stan. Lyckades få till ett behövande impuls köp och träffade två stycken söta amis. Efter en stund började det att regna och vi kände att det var dags att ta bussen hem. Just denna dagen hade jag på mig mina röda converse som jag nog inte haft på ett halvår, och min höst-jacka - precis det jag behövde. Gick på bussen och kände mig väldigt frusen. Satt längst bak i bussen och frös till musiken ifrån min ipod. Alltid när jag går eller cyklar medan jag lyssnar på min ipod, har jag endast ena hörluren i för att kunna höra min omgivning, men tydligen inte i måndags.

Jag gick av bussen snabbt när jag nästan var hemma, och gick som vanligt till höger för att sedan korsa vägen bakom bussen (bussväg). Normalt sett stannar jag alltid till sakta, sticker fram huvudet bakom bussen för att se om det kommer en buss från andra hållet (gör väldigt sällan det).. Men nu regnade det, hade musiken på högvolym och hade rätt brottom undan regnet. Så samtidigt medans jag kollade till höger gick jag ut i vägen, och till stora förvåning kom bussen i fullfart! "WAAA" var det enda jag fick fram och jag hoppade snabbt bakom den andra bussen igen. Busschaufören vinkade snällt, och sedan körde han genom en väldigt stor vattenpöl. Vart tror ni att jag stod? Just ja, alldelles rätt, precis framför vattenpölen. Denna gången fick jag ur mig:.. JA... och gick vidare hemåt ännu blötare än vad jag var från början. Vågade inte ens kolla på allas reaktioner som stod bakom mig. De måste ha fått sig ett gott skratt, and I dont blame them.

Kommentarer
Postat av: Frederika

HAHAHAH, jag fick med mig ett gott skratt!!

pinsamt steffi, pinsamt :)

2009-01-14 @ 21:38:21
URL: http://totally.blogg.se/
Postat av: Frederika

svar: HAHAH, sluta mobbas!! :( bättre så än stökigt (a)

2009-01-15 @ 22:44:37
URL: http://totally.blogg.se/
Postat av: mango

naww! hihi vi har likadana ipods :))



förresten är din blogg typ superduperfin!



och örhängena, kan inte du mejla mig så tar vi det där? Du kan då berätta om du vill betala genom att skicka pengar på posten eller genom överföring via konton. [email protected]



Pussen!

2009-01-18 @ 13:44:34
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0