Mycket intressant kladdkaka




Min käraste syster tycker att jag inte riktigt uppdaterar min blogg som jag borde, så därför tillägnas härmed detta inlägg till henne.(?) :) Det är min syster på bilden över

I torsdags efter att ha varit i skolan bestämde jag mig för att gå hem till min mamma en stund. Hade läst dagen innan i min systers blogg att hon även hade bakat en kladdkaka. Och det är inte vilken kladdkaka som helst, utan det är en som min syster ha bakat. Hon är helt otrolig på att baka, jag förstår det knappt. Det blir lika gott varje gång, om inte bättre gång efter gång. Ändå gäller just detta endast en kladdkaka och hon brukar baka en massa annat gott med. Så på väg hem ifrån bussen skickar jag henne ett sms (hon är fortfarande i skolan).




När jag kommer hem till min mamma möts jag utav denna syn i köket??? Hur kunde hon äta upp en hel kladdkaka under en kväll utan att spara en stor bit till mig, sin käraste syster - livslånge vän? Skandal! Skickar snabbt iväg ett mms och frågar hur det gick till... Efter några minuter fick tillbaka ett mindre trevligt mms som jag inte tänker visa i min blogg. Sedan ringer hon mig när hon är på väg hem, och hon låter rätt andfådd. Hon verkade ha rätt brottom, konstigt tänkte jag varför går hon så snabbt? Medans vi pratar går jag mot kylskåpet och ska kolla efter mjölk. När jag tittar efter mjölken ser  jag en choklad-glass-burk och frågar mamma vad som finns i. Samtidigt som jag öppnar hör jag min syster skrika i telefonen (blev nästan halvt döv).




Detta mina kära vänner, fanns i burken. Och hon hade inte sagt ett knyst under hela tiden vi pratade. Det roligaste utav allt var att hon hade fortfarande en bit kvar att gå hem, så sedan hörde jag hur hon nästan sprang. Snacka om att jag fick mig ett gott skratt medan jag värmde en bit och sedan hällde på grädde! Mums!





Sedan fikade vi tillsammans och drack bubbelvatten med ishjärtan till! Verkligen mysigt och dessutom gott!

Kommentarer
Postat av: J*

Sv: Åååh tack du! Själv tycker jag att din är super gullig!

2009-01-13 @ 17:45:59
URL: http://jatterstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0