Tittar snabbt ner mot golvet och känner värmen stiga mot kinderna



Jag åker buss till skolan varje dag, för långt för att orka cykla nu på vintern. Min favorit plats i bussen är längst bak och ofast sitter jag där när det finns plats. För några dagar sen satt jag i mitten utav bussen (där barnvagnar kan vara) med Alle. Precis innan bussen var framme vid skolan drog jag upp mina vantar ur väskan, då följer även en binda med som hamnar på golvet i mitten utav bussen. Jag tittar snabbt ner mot golvet och känner värmen stiga mot kinderna. Fan tänker jag medan jag tittar mig snabbt omkring, bussen är full utav ungdomar som ska till skolan. En binda på golvet i mitten utav bussen? fan också, va pinsamt. Ska jag ta upp den eller låta den ligga kvar?

Efter några sekunders tänkande tänker jag; Men herregud, skärp dig, det är en binda det handlar om, en helt vanlig binda och så tar jag snabbt upp den och låtsas som om det vore inget, inget speciellt alls. Och det är det ju egentligen inte. Frågan är då, varför ska något sådant kännas så pinsamt? Hade det hänt hemma eller hos en kompis, så hade jag ju inte alls brytt mig, men just på en buss full utav ungdomar, kanske man tänker på det lite mer. Men det är ju en binda, som alla tjejer som fått sin mens använder? Man är rätt löjlig ibland.

Kommentarer
Postat av: Frederika

jo, det är verkligen sant det!! :)



men haha, varför inte bara låta den ligga kvar? xd

2009-01-28 @ 23:35:49
URL: http://totally.blogg.seot
Postat av: angelica

sv ja men skoja inte altså ! :)

2009-01-29 @ 21:07:50
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0