Hans hår skiftade i vinden

Han tittade på mig länge. Jag tittade ner och rodnade.. när jag tittade upp igen såg han fortfarande på mig utan att vika blicken när jag mötte hans. Plötsligt började han le och skrattade till lite. Vad ska jag göra? Skrattar han åt mig? Han börjde gå till mig över skolgården och hans hår skiftade i blåsten. Mitt hjärta slog snabbare och jag trodde knappt mina egna ögon.. jag trodde att jag...         BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP.
Jag sträckte mig mot golvet och stängde av väckarklockan. Ännu en dag att genomlida. Vinglandes gick jag fram till fönstret, drog upp persiennen och tittade ut. Det hade börjat bli mörkare nu när hösten var här. Får nog dra fram en varmare jacka idag, tänkte jag för mig själv och gick till köket för att äta frukost.

Han tittade på mig länge. Jag drog ner blicken mot marken och rodnade.. när jag tittade upp igen såg han fortfarande på mig utan att vika blicken när jag mötte hans. Plötsligt började han le och skrattade till lite. Vad ska jag göra? Skrattade han åt mig? Han börjde gå till mig över skolgården och hans hår skiftade i vinden. Mitt hjärta slog snabbare och jag kunde knappt stå upp.. jag trodde att jag...         BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP.

Jag sträckte mig mot golvet och stängde av väckarklockan. Ännu en dag att genomlida. Vinglandes gick jag fram till fönstret, drog upp persiennen och tittade ut. Det hade börjat bli mörkare nu när hösten var här. Får nog dra fram en varmare jacka idag, tänkte jag för mig själv och gick till köket för att äta frukost.

(BILD-TEXT / Tittade på bilden och började skriva min egna berättelse bakom den.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0