Även jag behöver vara lite spontan ibland?


Påhittig som jag är, bestämde jag mig imorse för att trotsa kylan. Jag menar varför inte? Även jag behöver vara lite spontan ibland och kanske det kunde lyckas få bort vintern ett tag, iallafall fram tills sportlovet! När jag stod vid ytterdörren drog jag bestämt på mig min skinnjacka, tömde fickorna på min vinterjacka och sedan gick jag ut över gräsmattan till busshållsplatsen för att vänta på bussen. Det var väl lite kallt, men inget som direkt var jobbigt.

Det var senare på eftermiddagen, när jag gick ifrån skolan till stadsbiblioteket som jag ångrade mitt val. Det var så himlans kallt att det knappt var klokt. Inte bara var det så kallt att det kom såkallad "rök" ifrån munnen när jag andades, utan det blåste dessutom in innanför jackan vilket inte var okej.

Imorgon blir det att tömma fickorna på skinnjackan och dra på mig min varma vinterjacka igen, för att det är då inte värt det.

Kommentarer
Postat av: Frederika

ushushush, man vill ju inte mer när sånt händer..

2010-02-02 @ 00:12:19
URL: http://totally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0